7. 9. 2024

Mediální mapa tištěných časopisů pro mládež v České republice.

Velmi zajímavá bakalářská diplomová práce Pavly Sochůrkové z roku 2008 si zaslouží, aby si ji přečetli všichni sběratelé dětských časopisů. V některých pasážích diplomové práce sice nejsou všechny formulace úplně přesné, ale to její hodnotu nijak nesnižuje. Tahle diplomová práce je zajímavým úvodem do souvislostí, které k vydávání celostátního dětského časopisu patří – například graf „Osobnostní profily českých dětí“ od agentury Millward Brown.

„…stanovená kriteria, tedy tištěný časopis zaměřený na cílovou skupinu čtenářů ve věku 11 – 19 let, s výběrem témat a obsahů určeným mládeži, nikoliv však monotematicky zaměřený a bez ohledu na rozdělení podle pohlaví, splňuje celkem devět společenských časopisů pro mládež …“

Mezi časopisy BRAVO, BRAVO GIRL!, COSMOGIRL!, DÍVKA, POPCORN, SWEET 17,  ŠŤASTNÁ 13, TOP DÍVKY rozebírá autorka na stranách 20-24 současnou (rok 2008) podobu čtrnáctidenníku ABC.

„Věková skupina náctiletých (11 – 19 let) tvořila k 31.12.2007 10,23 % ze všech osob v populaci. Vzhledem k věku nemají jedinci z této cílové skupiny vypěstované spotřebitelské zvyklosti, jsou tedy snadno ovlivnitelní. Mládež věnuje činnosti související s médii dvě třetiny svého disponibilního času,…“

Bakalářská práce „Mediální mapa tištěných časopisů pro mládež v České republice“ >>>

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *