Kurzívou psaný text jsem převzal z webu, který se tématicky věnuje výhradně ČTYŘLÍSTKU. Linky v takovém textu jsou s odkazy na tento úžasně komplexní a velmi čtivý web.
U slovního popisu příběhu Čtyřlístku je uvedeno i subjektivní procentuální hodnocení autora neoficiálních stránek ČTYŘLÍSTKU. V hodnocení zohledňuje příběh a kresbu a to rovným dílem.
Kliknutím na titulní stranu ČTYŘLÍSTKU se jako registrovaný uživatel tohoto webu dostaneš k odkazu, kde lze vybrané číslo stáhnout do tabletu, notebooku, pc a nebo jej rovnou vytisknout.
ANANAS (Čtyřlístek 18, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 80 %
Fifi se vrací z týdenního výletu a čeká na ni neuklizený domeček. Kluci neměli čas, dělali překvapení, vynalezli robota ANANAS (Absolutně Neškodný Automatický Nečistotu Absorbující Stroj). Robot myje i suší nádobí a hází ho do poličky, musí ji ale někdo otevřít. Umí i leštit podlahu, naleští ji ale tak dokonale, že se na ni nedá stát jak klouže. Je to jen stroj, nemá rozum. Když robot vysává koberec, vysaje ho celý. Kytičky zalije živným roztokem tak důkladně, že se nevejdou do domečku. Bobík má hlad a Fifince se nechce vařit na klouzavé podlaze. ANANAS umí i vařit a tak udělá palačinky. Zasekne se ale ovládání a ANANAS jich udělá obrovské množství. Bobík je spokojený, palačinky miluje a Fifinka si pochvaluje, že vařit ANANAS umí. Bobík se vsází s Pinďou o zvýkačku, že tu horu palačinek sní.
Červený pradědeček (Čtyřlístek 17, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 6 stran, 80 %
Fifinka telefonem zařídí, že Čtyřlístek dostane auto, je to ale veterán. Kluci jsou nadšení a Čtyřlístek vyjíždí na výlet. Muž a žena v novém nablýskaném autě se Čtyřlístku smějí a chtějí si dát s vetaránem závod. Bobík-řidič souhlasí. Objeví se hrbolatá cesta s objížďkou, Bobík to ale vezme přímo, veterán vydrží všechno. Chlap v novém autě si řekne, že jeho auto to taky svede, ale jeho auťáku upadnou kola. Fifi má žízeň a chce mléko. Cestou na louce uvidí krávu a Pinďa ji jde podojit. Kráva se nenechá a Pinďu odkopne. Čtyřlístek předjíždí cisternu s mlékem a podaří se mu ji protrhnout a udělat z ní kropicí vůz. Fifinka už radši na mléku netrvá. Čtyřlístku cestu zahradilo telátko. Bobík to zkouší nejdřív po dobrém, nakonec ale tele odkopne. Na auto Čtyřlístku se ale vrhá býk, asi tatínek. Čtyřlístek fofrem odjíždí, náhle se objeví v cíli rallye veteránů. Čtyřlístek si pak ještě udělá z výletu pár veselých fotek.
Ukradený vynález (Čtyřlístek 16, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 6 stran, 80 %
Čtyřlístek jede na chalupu. Před chatou nalézá nepořádek – spoustu konzerv. Čas pro nový Myšpulínův vynález – sprej který zničí každý kov. Dalekohledem sousedi sledují, jak Myšpulín likviduje jimi způsobený nepořádek. Jeden z nich má nápad, tím sprejem by se dostali do každého trezoru. Kluci jdou na houby a to je pravá chvíle pro zloděje. Fifinka právě leští sprejem na kovy nádobí, zloději ji pistolí přinutí sprej vydat. Kluci se vrátí z hub a najdou svázanou Fifi. Myšpulínovi dojde, že zlodějům nešlo o leštidlo na kovy ale Myšpulínův nový vynález. Zloději zjistí, že ukradli jen leštidlo a naštvaně odhodí další plechovky k sousedům – Čtyřlístku. Pinďa na plechovky přinese sprej, zloděj to sleduje a pistolí míří na Pinďu, Pinďa ale zničí pistoli sprejem. Naštvaný zloděj se vrhne na Pinďu, Pinďa odhodí sprej na právě projíždějící auto s pískem. Řidič chce umýt auto, použije nalezený sprej, a místo umytí celá přední část auta zmizí. Přiběhnou zloději a tvrdí, že sprej je jejich. Řidičův (asi) mistr je na zloděje naštvaný, chce škodu na autě zaplatit, zlodějům dá co proto a potom hodí sprej do rybníka. Myšpulín řekne, že jeho sprej jen rozpustí ve vodě konzervy. Aspoň se děti nepořežou.
Ztraceni v podzemí (Čtyřlístek 15, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 6 stran, 90 %
Čtyřlístek jde na výlet, později se utáboří. Bobík s Pinďou si zpívají, Myšpulín připravuje ohniště a naštvaná Fifinka jde na dříví. Fifinka ale náhle spadne do díry a volá o pomoc. Myšpulín se za ní na laně spustí do hluboké díry a objeví dole nádherné krápníky. Bobík s Pinďou to chtějí taky vidět, tak Bobík uváže lano a spustí se dolů. Bobíkův nerozvázatelný uzel se rozváže a Bobík do díry spadne. Čtyřlístek si musí najít jinou cestu ven nově objevenou jeskyní, kam lidská noha ještě nevkročila. Čtyřlístek bloudí složitým jeskynním systémem, nalézá i podzemní jezero. Náhle uslyší vrčení, Fifinka myslí že je to jeskynní medvěd a Bobík to jde prověřit. Bobík volá kamarády, aby přišli. Krápníková jeskyně je už dávno objevená a platí se za ni vstupné, Bobík se dostal ke vstupu/výstupu a pokladní-průvodce považuje jeho i celý Čtyřlístek za chuligány. A to zlověstné vrčení měl na svědomí průvodcův pes.
Ocelový oř (Čtyřlístek 14, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 12 stran, 80 %
Fifinka, která dělá klapku při natáčení kovbojky, napíše klukům, aby přijeli, protože se ztratil představitel hlavní role Tom Tix. Fifinka klukům řekne, že má podezření na trojici chlápků, kterou vede Jim Kolťák. Pinďa je jde do saloonu nenápadně odposlouchávat, banda ho ale prohodí oknem. Pinďa se namaskuje za kovboje a jde to zkusit znovu. Bobík s Myšpulínem jsou namaskovaní za koně a odposlouchávají u okna saloonu. Jim Kolťák se baví s bandou o tom, že chce hrát hlavní roli místo Toma Tixe, kterého uklidil do lokomotivy. Pinďa je zase prozrazen a banditi po něm střílejí a Pinďa před nimi prchá. Banda nasedne na koně, Jim Kolťák na falešného s Bobíkem a Myšpulínem. Bobík dá Kolťákovi nakládačku a sváže ho. Čtyřlístek jede Pinďovi na pomoc v drezíně. Pinďa naskočí, zbylí dva banditi ale stíhají drezínu na koních. Objeví se režisér a nechá točit všechno dění. Drezína se srazí s vlakem a Čtyřlístek vletí přímo do lokomotivy. Vlakem dále prchají před bandity, kteří si ale stihli naskočit na zadní vagóny s pískem. V uhlí u lokomotivy objeví Fifinka Toma Tixe. Vlak vjíždí do tunelu, banditi se nestačí skrčit a zůstanou na tunelu viset. Režisérovi se scéna moc líbila. Přijde Tom Tix a prozradí, že by banditi měli jít do vězení za únos. Banditi se brání, že je navedl Jim Kolťák. Pinďa řekne, že se s Tixem domluvili na mírnějším trestu: Pinďa prožene bandity s bambitkami. Koná se premiéra Ocelový oř, v hlavních rolích Tom Tix a Čtyřlístek.
Dáma s krokodýlem (Čtyřlístek 13, 1971)
napsal Miloš Štípl, nakreslil Jaroslav Němeček, 8 stran, 70 %
Čtyřlístek slaví druhé výročí začátku dobrodružství. Na návštěvu přijde Sherryk Holmepes a požádá o pomoc při hlídání obrazu Dáma s krokodýlem, který chtějí ukrást lupiči během maškarního plesu na hradě Krutiburku. Čtyřlístek jede v přestrojení za tři mušketýry, lupiči ale také (ti jsou ale opravdu tři). Holmepes se domlouvá s policií, aby auto s lupiči sledovala, policajti ale omylem sledují auto s Čtyřlístkem. Na hradě se lupič omylem domlouvá s Fifinkou v knihovně, kde je schovaný obraz. Lupiči už už obraz odnášeli, když se v knihovně ometá Fifinka a lupiče vyplaší. Později to lupič zkouší znova, tentokrát chce obraz jen vyříznout. Lupiče ale vyplaší Holmepes, tak se schová do rytířského brnění. Čtyřlístek si padoucha v brnění odnáší, rytíř ale uteče a jeho kumpáni se převlečou také do rytířského. Lupiči prchají z hradu, Myšpulín si je ale přitáhne magnetem. Holmepes děkuje Čtyřlístku za pomoc, náhle ho však lidé odnesou na jeviště a vyhlásí ho za nejlepší masku – Sherryka Holmepsa. Nevědí, že je pravý.